Minić, Klačar, Gavrilović / Foto: FoNet/Medija centar

“Kampanju obeležio neravnopravan tretman izbornih lista u medijima”

Kampanju za beogradske izbore obeležava funkcionerska kampanja i neravnopravna zastupljenost stranaka u medijima, pokazalo je istraživanje organizacija “Transperentost Srbija”, CeSID i BIRODI.

“Funkcionerska kampanja gradskih čelnika, stranačko angažovanje predsednika Srbije, čije ime je u nazivu  izborne liste njegove partije i dominacija te liste u medijima, prevenstveno zahvaljujući akivnostima Aleksandra Vučića, glavna je odlika kampanje za odbornike”, rekao je saradnik “Transparentosti” Zlatko Minić. On je naveo da je u kampanji uočeno kršenje više propisa, kao i veliki broj aktivnosti javnih funkcionera, koje nisu nezakonite, ali predstavljaju iskorišćavanje javne funkcije kako bi se omogućila dodatna promocija partije, odnosno stranačke liste. Minić je napomenuo da su značajan rast promotivnih aktivnosti imali ministri Aleksandar Vulin i Mladen Šarčević, ali su “glavne zvezde” funkcionerske kampanje ipak aktuelni gradonačelnik Beograda Siniša Mali i gradski menadžer Goran Vesić. Što se tiče aktivnosti u Aranđelovcu, Boru i Sevojnu, gde se 4. marta takođe održavaju izbori, Minić je rekao da su u prvih 26 dana februara Sevojno i Bor posetili premijerka i još pet ministara, a Aranđelovac dvoje ministara. On je naglasio da je tokom cele prethodne godine u Aranđelovcu bio jedan ministar, dok je Sevojno ministar posetio 22. januara 2016. Tokom kampanje kao karakteristične zloupotrebwe naveo je promociju stranke u školama, nedozvoljene medijske promocije, pružanje usluga partija umesto nadležnih, stranačka kampanja u javnim preduzećima, kombinovanje stranačke i ministarske aktivnosti i mešanje stranačkih i javnih funkcija u medijima. Direktor Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) Zoran Gavrilović rekao je da je u centralnim informativnim emisijama uglavnom pozitivno zastupljena vlast, “neželjena” opozicija je dominantno negativno predstavljena, dok je “poželjna” opozicija imala dominantno pozitivno predstavljanje. On je rekao da je tim emisijama najzastupljeniji Aleksandar Vučić, koji je za 23 dana kampanje bio prisutan 14 sati u centralnim informativnim emisijama. Izvršni direktor CeSID-a Bojan Klačar kazao je da u kampanji dominira borbeni narativ, da se koriste izrazi “oslobađanje”, “odbrana” i “borba”, a da su brojni predlozi stranaka u kampanji uglavnom populistički i demagoški.