Foto: Wikimedia/Mihajlo Anđelković

Da li treba rušiti Stari savski most?

Predsednik Akademije arhitekture Bojan Kovačević izjavio je za Betu da je ideja rušenja Starog savskog mosta i potom izgradnja sličnog na istom mestu nije dobro rešenje.

“Za mene je najspornije to što je data obaveza da most ima lukove da podseća na sadašnji, a pravilo je da unutargradski mostovi treba što manje da preprečuju pogled sa jedne obale na drugu. Zato je to jako loša ideja”, rekao je Kovačević.

On je dodao i da misli da je potrebno da se izgradi novi most, jer “postojeći ne može više da se ojača, niti mogu da se dodaju nove trake, ali da je pitanje zašto rušiti stari most i baš na tom mestu praviti novi”, rekavši da je “jasno da je to zbog projekta ‘Beograd na vodi’”.

Sa druge strane, profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić izjavio je za Betu da rušenjem starog mosta može nastati saobraćajni haos jer se prekidaju sve tramvajske veze starog i Novog Beograda.

“Most na Adi je predviđen da ima tramvajske šine, ali od toga za sada nema ništa. A šta će biti sa građanima i prevozom nekako će dolaziti do mosta, a odatle čamcima ili peške”, rekao je Vujanić i dodao da je “lako srušiti most, ali da treba najmanje dve do tri godine za izgradnju novog”.

Beta podseća da je Siniša Mali je 23. januara potpisao ugovor sa Saobraćajnim institutom CIP i predstavio izgled novog mosta koji će biti izgrađen na mestu Starog savskog, koji bi trebalo da ima četiri saobraćajne i dve tramvajske trake, kao i staze za pešake i bicikliste.