Više od 300 medija i organizacija protiv medijskog mraka
U akciji “Stop medijskom mraku” učestvovalo je više od 300 medija i organizacija, a nju je samo na društvenim mrežama, u prvih 24 sata, videlo 482.000 građana, saopštili su ogranizatori.
Ovom broju, kako se dodaje u saopštenju inicijatora akcije, treba dodati publiku onlajn, TV, radio i štampanih medija koji su se priključili akciji. U okviru akcije građani i građanke, mediji i organizacije civilnog društva pozvani su da u četvrtak u podne zacrne svoje profile na društvenim mrežama i sajtove, odnosno da prekinu emitovanje TV i radio programa. Medijski portali i veb sajtovi organizacija podržali su akciju u velikom broju: softverska rešenja za zamračivanje sajtova koje je osmislila grupa preuzeto je 296 puta, a procena je da je barem još 50 portala koristilo sopstvena rešenja. Dnevne novine “Danas” su, uz crnu naslovnu stranu, štampale podlistak “Vranjske” sa tekstovima koji su pripremili novinari tih novina, dok su nedeljnici “Vreme” i “Novi magazin” na naslovnoj strani štampali poruke akcije. Jučerašnje izdanje “Kikindskih” takođe je osvanulo sa crnom trakom i porukom “ovako izgleda kada nema slobodnih medija”. Akciji su se pridružiti i građani i građanke, koji su učestvovali zamračenjem profila na društvenim mrežama.
A nakon što je najugledniji američki dnevni list “Njujork Tajms” preneo tekst agencije AP o pritiscima na medije u Srbiji i sprovedenoj akciji, ministar kulture i informisanja Vladan Vukosavljević juče je, upravo za AP, negirao navode da vlada guši slobodu medija zastrašivanjima, pretnjama i finansijskim pritiscima. On je kazao da se njegovo Ministarstvo “snažno protivi” bilo kom obliku pritiska na novinare i da veruje u slobodu medija.