Foto: Pixabay.com

Broj pretplata na medije skočio nakon Trampove pobede

Jedina zemlja u kojoj je od prošle do ove godine porastao broj pretplatnika na digitalne medijske sadržaje jesu SAD, pokazuje Izveštaj Rojtersovog instituta o vestima na internetu za 2017. godinu, koji je obuhvatio tržišta 36 zemalja sveta.

U SAD je sa devet odsto, koliko je ljudi bilo pretplaćeno na onlajn izdanje nekog medija ili na drugi način doniralo neku medijsku organizaciju prošle godine, taj broj u 2017. porastao na 16 odsto. U izveštaju se beleži da je ovaj trend rasta krenuo nakon pobede Donalda Trampa na predsedničkim izborima u toj zemlji. Navodi se da se šest meseci nakon održanih izbora broj pretplatnika na onlajn izdanje “Njujork tajmsa” povećao za 500.000, da je “Njujorker” dobio 250.000 novih pretplatnika, a “Volstrit džurnal” oko 200.000.  Ipak, kako napominje “Danas”, najveći procenat onih koji su pretplaćeni na onlajn medijske sadržaje beleži Norveška – gde to čini 26 odsto publike ili svaki četvrti, dok je najmanji broj takvih medijskih konzumenata u Velikoj Britaniji i Grčkoj – po šest odsto. Kada je reč o razlozima za plaćanje onlajn medijskih sadržaja, u SAD je svaki treći odgovorio da na taj način želi da podrži novinarstvo, dok je isti odgovor dao i svaki četvrti Australijanac. Inače, procenat donacija medijskim organizacijama porastao je u obe zemlje – u Australiji sa jedan odsto prošle godine na tri odsto ove, a u SAD na četiri odsto.

Na pitanje koja vrsta sadržaja ih je opredelila da se pretplate na neki medij, većina – 41 odsto je odgovorila zbog udarnih vesti, a 38 odsto zbog izveštaja sa dnevnih događaja. S druge strane, više od polovine onih koji ne plaćaju za medijske sadržaje (54 odsto) reklo je da to ne čini, jer je većina vesti već besplatna na internetu.