Zaustavljena izrada medijske strategije
Izrada medijske strategije je zaustavljena posle konsultacija predsednika Srbije Aleksandra Vučića i premijerke Ane Brnabić, izjavila je juče Suzana Vasiljević, savetnica za medije predsednika Vučića.
Poručila je da država ne želi veće učešće u medijima i da je to osnovni razlog zbog kojeg je taj posao obustavljen. Vasiljević je na panelu Nacionalnog konventa o EU rekla da je predsednik Srbije spreman za inkluzivan proces u izradi nove medijske strategije i da je predložio da se u taj posao uključi i OEBS. “Očekujemo konstruktivne predloge, a ne samo da sve što dođe od predsednika države i Vlade bude dočekano na nož”, rekla je Vasiljević. Istakla je da je predsednik na sastanku sa šefom Misije OEBS u Srbiji Andreom Oricijem izrazio spremnost za razgovor ne samo o novoj medijskoj strategiji, već i o slobodi medija. Namera je, kako je objasnila Vasiljević, da se vidi šta treba uraditi kako bi se mediji u Srbiji osećali slobodnije. Naglasila je da u izradi nove medijske strategije očekuje učešće nevladinog sektora, strukovnih udruženja i međunarodnih organizacija. Dodala je da je ona 2008. izradila strategiju komunikacije MUP Srbije, kao i da je to učinjeno u saradnji sa međunarodnim organizacijama i da je dokument dobro prihvaćen. A državni sekretar za medije Aleksandar Gajović kazao je da u izradi medijske strategije očekuje sugestije od OEBS i da će javna rasprava početi kada „bude dobijeno zeleno svetlo“. Podsetimo, više novinarskih i medijskih udruženja ocenilo je da je Nacrt strategije, “nelegitiman dokument, izrađen bez učešća relevantnih predstavnika struke i civilnog društva” i upozorilo na nameru Ministarstva da taj dokument “nametne medijskoj zajednici”. I predstavnik OEBS za slobodu medija Arlem Dezir nedavno je istakao da je za tu organizaciju od najveće važnosti da sve zainteresovane strane u Srbiji, sve medijske i novinarske organizacije, učestvuju u izradi nove medijske strategije. A ministar kulture i informisanja Vladan Vukosavljević u više navrata pomerao je rok za završetak medijske strategije, dok je 29. marta izjavio da očekuje da će “za sedam ili deset dana” početi javna rasprava o Nacrtu, što se nije desilo.