Foto: Istinomer, Zoran Drekalović

GSP plaća po 15.000 evra za zakup automobila

Za najam oko 30 vozila, Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd izdvojiće više od 55 miliona dinara ili oko 15.000 evra po automobilu, a nakon tri godine, kada ugovor o zakupu istekne, ostaće bez tog dela voznog parka, piše “Danas”.

Sličan ugovor sklopiće i “Beograd put”, samo na znatno manji iznos, od oko 5,5 miliona dinara. To je samo deo centralizovane javne nabavke koju je krajem prošle godine oglasio Grad Beograd za 23 gradska preduzeća i ustanove, a reč je o nabavci 291 automobila uglavnom srednje klase i osam kombija. Ugovori sa jedinim ponuđačem, kompanijom “Auto Čačak”, koji je nastupio kao predstavnik konzorcijuma sa još četiri auto kuće – “Porše mobiliti”, “Flit solušn”, “Rajfajzen rent” i “Flit partner”, počeli su da se sklapaju krajem prošlog meseca, a javnost je prve detalje o tom poslu saznala prošle nedelje kada je vest prva objavila “Nova ekonomija”. Direktor “Auto Čačka” Slobo Spasović odgovorio je “Danasu” da, nažalost, nema informacije koje interesuju novinare, ali ih je uputio kako do njih da dođu, jer se radilo o javnoj nabavci pa su svi ti podaci javni i lako dostupni. Prema podacima iz objavljene nabavke, čija vrednost nije precizirana, od dobavljača se očekuje pet partija vozila. Među njima, najbrojnija su iz tri tipa niže srednje klase, čak 203 automobila, 15 bi trebalo da budu iz niže klase, 61 je svrstano u dva tipa srednje, a 12 je iz više srednje klase. Precizna računica kolika je cena nabavke nije istaknuta na sajtu Grada, a iz ugovora koje sklapaju gradska javna preduzeća vidi se cena, ali u zbiru, tako da je vrednost usluge iznajmljivanja po pojedinačnom automobilu ostala za sada nepoznata. “Sudeći prema nezvaničnim podacima iz GSP, to preduzeće će za oko 30 vozila uvećati svoj vozni park, a predviđeno je da to učini iz tri partije. Zato će za nižu srednju klasu automobila izdvojiti nešto više od 38 miliona dinara ili 317.000 evra, za ‘samo’ srednju predviđeno je oko 11 miliona ili blizu 100.00 evra, a za partiju vozila visoke srednje klase oko šest miliona dinara ili 50.000 evra”, piše “Danas”. Koliko je vozila i u kojoj klasi obuhvaćeno tim iznosima, iz objavljenog ugovora se ne vidi, a na pitanje “Danasa” o tome, iz GSP-a nije bilo odgovora. “Nismo protiv nabavke vozila, ali mislimo da je u ovom trenutku neracionalna. Posebno nam je sporno što ćemo platiti gotovo punu cenu za te automobile, a za tri godine moraćemo da ih vratimo i opet ostajemo bez ičega. Ali, ova nabavka je opet otvorila pitanje kakvo smo mi to preduzeće, profitno ili gubitaši. Proglasili su nas, uz Sava Centar, za najveće gubitnike među javnim gradskim preduzećima, a onda čujemo da se nabavljaju skupoceni automobili iz više klase za direktora i menadžment. Pitamo se zašto se taj novac ne preusmeri na nabavku delova i za održavanje vozila, jer neka su nam u katastrofalnom stanju”, kazao je za “Danas” predsednik SOS sindikata u GSP-u Ivan Mihajlović.