“Fejsbuk”: U martu novi alati u borbi protiv mešanja u izbore
Američka kompanija “Fejsbuk” saopštila je juče u Briselu da će do kraja marta uvesti „nove alate“ u borbi protiv mešanja u izbore, uoči glasanja za Evropski parlament u maju.
Direktor za javne poslove u “Fejsbuku” Nik Kleg obećao je nove alate koji će pomoći u sprečavanju mešanja u naredne izbore i omogućiti da političko oglašavanje na toj društvenoj mreži bude transparentnije. Kleg, nekada britanski vicepremijer, odgovorio je na apel za borbu protiv dezinformacija, koji je početkom decembra uputila Evropska komisija, preneo je “Frans pres”. Među gigantima na internetu “Fejsbuk” je posebno pod pritiskom, jer je bio na meti žestokih kritika pošto nije obelodanio kampanju manipulacija američkim biračkim telom za vreme kampanje za predsedničke izbore 2016. Ta manipulacija je pripisana Rusiji. Kleg je novinarima u Briselu rekao da će svako ko bude želeo da objavljuje reklame u okviru izborne kampanje morati prethodno da dobije dozvolu od uprave “Fejsbuka”. Prema njegovim rečima, biće postavljena klauzula da “Fejsbuk” nije odgovoran za sadržaj, uz navođenje naziva grupe koja postavlja i plaća reklamu. „Sve političke reklame biće sačuvane u biblioteci dostupnoj javnosti u periodu do sedam godina. Biblioteka će sadržati informacije o novcu potrošenom za reklamu i broju reakcija. Biće i podaci o osobama koje su platile reklamu kao i osnovni podaci onih koji su napisali komentar“, dodao je Kleg. Time će se baviti operativni centar “Fejsbuka” u Dablinu.