Najstarija lokomotiva isečena i u delovima izneta iz depoa
Najstarija lokomotiva iz kolekcije Železničkog muzeja, napravljena 1864. godine, isečena je i u delovima odneta 31. avgusta iz Depoa muzeja, koji je deo Ložionice beogradske Železničke stanice, u blizini Beogradskog sajma.
Zgrada se nalazi tik uz gradilište „Beograda na vodi”, a pod zaštitom je Zavoda za zaštitu spomenika kulture. Direktor muzeja Nenad Vojčić ističe da su bili nemoćni da to spreče. „Dobio sam poziv 31. avgusta uveče od čoveka koji je tog trenutka posmatrao ekipu od 16 ljudi, koji su brenerima sekli lokomotivu, koja je pripadala seriji sličnih železničkih mašina, koje su se koristile u izgradnji Sueckog kanala. Ona je bila starija nego što je železnica u Srbiji“, istakao je Vojčić, objavio je Tanjug, a preneo RTS. Prema njegovim rečima, lokomotiva je od 1952. godine u Depou Muzeja, gde je na kraju i isečena. „Ja nisam naoružan, nisu ni moji kustosi, ne možemo da dođemo i branimo ovaj prostor. Ono što me iznenađuje jeste da policija godinama ne može da uhvati vandale i da im je veći problem ko je ovo prijavio, nego šta sve nedostaje – to me boli kao čoveka”, kazao je Vojčić za BBC na srpskom. A glavni organizator za muzejske poslove pri Železničkom muzeju Strahinja Vuković za Mondo je kazao da su odneti i “strugovi, strugne bušilice, uništene tehničke zbirke”. “Čak je iznet i strug od 30 tona. Pljačke i devastacija objekta dešavali su se i ranije, s vremena na vreme, a pre nedelju dana usledilo je i finalno uništenje”, rekao je Vuković. A direktor Vojčić naglašava da „već dve godine ratuje sa neuhvatljivim razbojnicima koji su odneli tone i tone šina”. „Isečene su dve lokomotive naočigled celog grada, iako sam pisao svima. Uništeno je nešto što niko u svetu nema. Izgubljeno je zauvek”, istakao je Vojčić, koji tvrdi da je pisao Ministarstvu saobraćaja, Ministarstvu kulture, kao i čelnicima projekta „Beograd na vodi”, jer se skladište nalazi na njihovom na prostoru.