Foto: Pixabay.com

Zakerberg: Neizbežna regulacija društvenih mreža

Osnivač i direktor kompanije “Fejsbuk” Mark Zakerberg izjavio je da veruje da je regulacija u oblasti društvenih mreža “neizbežna”.

On je na jučerašnjem svedočenju u Predstavničkom domu američkog Kongresa kazao da je “neizbežno da će biti nekog oblika regulacije”, ali je upozorio da bi kongresmeni trebalo da budu oprezni s predlozima. I demokrate i republikanci nagovestili su mogućnost zakonske regulacije “Fejsbuka” i drugih društvenih mreža posle skandala s kršenjem privatnosti korisnika “Fejsbuka” i ruskog delovanja na toj platformi. Prethodno, Zakerberg je na zajedničkoj sednici nekoliko odbora američkog Senata ponovio svoje lično izvinjenje zbog toga što nije na vreme shvatio do koje mere ta društvena mreža može biti zloupotrebljena. “Mislim i na lažne vesti, spoljno mešanje u izbore i govor mržnje. Nismo dovoljno široko gledali na našu odgovorost i to je bila velika greška. To je bila moja greška i žao mi je”, rekao je Zakerberg, posle nedavnog otkrića da je firma “Kembridž analitika” koristila informacije sa profila oko 87 miliona korisnika “Fejsbuka”. Senatori su mu uputili brojna pitanja i od njega tražili da položi račune zbog loše upotrebe njegove platforme od zaštite podataka do političke manipulacije. “Biće potrebno vreme da se sprovedu sve potrebne izmene” da se ograniči loša upotreba, istakao je Zakerberg i nabrojao sve mere koje su uvedene i koje će biti učinjene da se ispravi taj problem. On je kazao da je njegova kompanija u stalnoj borbi s ruskim operatorima koji nastoje da iskoriste društvenu mrežu. “To je trka u naoružanju, oni će postajati sve bolji i bolji”, rekao je Zakerberg. Kazao je da je specijalni tužilac Robert Muler, koji istražuje navodno rusko mešanje u američke predsedničke izbore 2016, intervjuisao zaposlene u “Fejsbuku”, ali da on nije bio među njima. Takođe, izjavio je da ne smatra da “Fejsbuk” ima monopol, dodao da će uvek postojati besplatna verzija, ali je ostavio otvorenu mogućnost da postoji i plaćena verzija društvene mreže bez reklama.