Na naslovnim stranama dnevnika najzastupljenija lista SNS-a
Izborna lista “Aleksandar Vučić – Zato što volimo Beograd” bila je ubedljivo najzastupljenija na naslovnim stranicama dnevnih listova u prve četiri nedelje kampanje za beogradske izbore, a njeni kandidati i lider SNS-a bili su u gotovo 90 odsto slučajeva prikazani u pozitivnom kontekstu, pokazuje analiza “Transparentnosti Srbija”.
Ova organizacija analizirala je naslovne stranice devet dnevnih listova koji izlaze u Beogradu – “24 sata”, “Alo“,“Blic“,“Danas“,“Informer“,“Kurir“,“Novosti“,“Politika“ i “Srpski telegraf“, u periodu od 15. januara do 11. februara. Prema analizi TS, Aleksandar Vučić, Siniša Mali, Goran Vesić i drugi kandidati sa liste “Aleksandar Vučić – Zato što volimo Beograd” (ukupno 13), kao i SNS, imali su 171 pojavljivanje na naslovnim stranicama. Od toga 149 u pozitivnom kontekstu (87 odsto), sedam u neutralnom (četiri odsto) i 15 u negativnom (devet odsto), i to svih 15 u listu “Danas”. Drugi po broju pojavljivanja su Dragan Đilas, Vuk Jeremić i Saša Janković, sa ukupno 68, uglavnom u negativnom kontekstu. Od 68 naslovnica na koje su se “probili”, u pozitivnom svetlu Đilas, Jeremić i Janković predstavljeni su u 24 slučaja, u neutralnom u šest, a u negativnom u 38. Gotovo sva negativna (37 od 38) su u tabloidima. Lista okupljena oko DS “Da oslobodimo Beograd” ima 24 pojavljivanja (17 pozitivnih, 5 neutralnih i 2 negativna), lista Ivica Dačić 23 (17 pozitivnih i šest negativnih), lista Dosta je bilo i Dveri 20 (13 u pozitivnom kontekstu, dva u neutralnom i pet u negativnom) i Aleksandar Šapić 16 (četiri u pozitivnom, pet u neutralnom i sedam u negativnom kontekstu). Ostali imaju manje od 10 pojavljivanja. Kako se ističe, list “Danas” imao je najraznovrsniju ponudu u četiri nedelje – predstavljeni su imenom ili slikom predstavnici 13 lista (od toga dve koje još nisu podnete, Luka Maksimović i LDP). “Najekskluzivnija” je naslovna stranica “24 sata”, jer se pojavljuju samo Aleksandar Vučić i kandidati sa njegove liste (46 puta, od toga 45 u pozitivnom kontekstu, jednom u neutralnom) i Aleksandar Antić jednom, u pozitivnom, navela je TS. Inače, “Transparentnost” u izbornoj kampanji prati funkcionersku kampanju, kršenje zakona i zloupotrebe, predstavljanje učesnika na izborima na naslovnim stranicama i plasman funkcionerske kampanje u centralnim informativnim emisijama TV stanica.