Auto-put / Foto: FoNet/Ministarstvo građevinarstva

“Putevi Srbije” mogu podatke o prekoračenju brzine da proslede policiji

Javno preduzeće “Putevi Srbije” ne povređuje pravo na zaštitu podataka o ličnosti kada snima vozila koja prekoračuju srednju brzinu na auto-putu i te snimke prosleđuje MUP-u na dalju obradu, ocenio je juče Poverenik za zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić.

“Samo snimanje vozila od strane javnog preduzeća, kojim bi se registrovali prekršaji, i dostavljanje tih podataka policiji, u tom smislu, ne predstavlja obradu podataka o ličnosti. Javno preduzeće evidentira da je vozilo sa određenim registarskim brojem prekoračilo dozvoljenu srednju (prosečnu) brzinu na auto-putu, čime je izvršen prekršaj, ali bez saznanja o tome ko je vlasnik ili vozač istog. Vozilom može upravljati vlasnik, član njegove porodice, prijatelj ili čak lice koje je vozilo ukralo. To, javno preduzeće ne zna, a nema ovlašćenje ni da utvrđuje”, naveo je poverenik u saopštenju. Šabić je to saopštio jer mu se, kako je istakao, obratio veći broj građana i novinara koji su želeli da znaju da li Javno preduzeće “Putevi Srbije” povređuje pravo na zaštitu podataka o ličnosti kada snima vozila koja prekoračuju srednju brzinu na auto-putu i te snimke prosleđuje MUP-u. Poverenik je objasnio da MUP, kada dobije podatak da je određeno vozilo prekoračilo dozvoljenu brzinu, ima zakonska ovlašćenja da započne obradu podataka o ličnosti, u cilju prekršajnog kažnjavanja. On je, takođe, podsetio da Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima utvrđuje mogućnost snimanja u svrhu dokumentovanja saobraćajnih prekršaja kao i mogućnost da ti organi u tu svrhu ovlaste upravljača puta, javno preduzeće ili ustanovu za snimanje saobraćaja. “Poverenik ne može da ulazi u svrsishodnost i opravdanost rešenja iz Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima koja ne spadaju u njegovu nadležnost. Što se tiče podataka o vozilima (snimak njihovog oblika i registarske tablice), oni, načelno, nisu podaci o ličnosti, jer se odnose samo na vozila, to jest stvari, ne ličnosti. Ovi podaci mogu postati podaci o ličnosti samo u slučaju kada ih je moguće povezati sa vlasnikom, odnosno kada je, na osnovu njih, moguće identifikovati vlasnika vozila”, istakao je poverenik.