Građani Srbije ne veruju medijima
Najveći deo građana Srbije ne veruje medijima, pa se po stepenu poverenja nalazi pri dnu evropske lestvice, pokazala je nova analiza Evropske radiodifuzne unije (EBU).
Kako se ističe, u Evropi poverenje u tradicionalne medije raste, jer ljudi sve više dovode u pitanje istinitost onoga što čitaju “onlajn”. EBU je objavila analizu poverenja građana 33 zemlje Evrope u radio, televiziju, štampane, “onlajn” medije i društvene mreže, a prema tim podacima, Srbija se po stepenu poverenja u svaku od navedenih vrsta medija nalazi u negativnoj zoni, što znači da se najveći deo građana izjasnio da ne veruje medijima. “Srbija se nalazi na pretposlednjem mestu u Evropi na skali poverenja u radio. Nepoverenje u televiziju veće nego u Srbiji je samo u još tri zemlje Evrope, dok je nepoverenje u štampane medije u odnosu na Srbiju veće samo u Makedoniji i Velikoj Britaniji. Od svih vrsta medija, najmanje nepoverenja građani Srbije imaju u internet medije i društvene mreže”, navodi se u saopštenju Udruženja novinara Srbije.
Inače, elektronski mediji – televizija i radio uživaju najveći stepen poverenja u Evropi. Od 33 zemlje, u radio građani 22 zemlje imaju najviše poverenja, dok u televiziju najviše veruju građani 11 zemalja. Inače, regionalne razlike su velike. Tako građani sa jugoistoka Evrope, kao i Britanci, najmanje veruju štampanim medijima, dok oni iz zemalja zapadne Evrope imaju najmanje poverenja u društvene mreže. Istovremeno je poverenje u radio i TV najveće u nordijskom regionu, pa tako u Finskoj 82 odsto anketiranih veruje informacijama sa radija, a 78 odsto sa TV.