Otvaranje stadiona u Novom Pazaru – primer “funkcionerske kampanje”
“Transparetnost Srbija” upozorila je na zabrinjavajući trend rasta zloupotrebe “funkcionerske kampanje” i javnih resursa u izbornoj kampanji i ocenila da je nepohodno da Skupština Srbije što hitnije postavi čvršća zakonska ograničenja.
“Monitoring ‘funkcionerske kampanje’ kao vida zloupotrebe javnih resursa, koji je TS sproveo, pokazuje nastavak trenda da javni funkcioneri intenziviraju u izbornoj kampanji aktivnosti, obezbeđujući na taj način prisustvo u udarnim terminima i stranicama medija koje vredi više od bilo kojeg plaćenog oglasa”, navodi TS. Kako se ističe “budući da je u Srbiji gotovo svaka godina izborna”, važno je “formiranje ili jačanje nezavisnosti tela koja bi mogla da suzbiju ovu pojavu”, i to treba da bude prioritet Skupštine “čim se završi aktuelni period autosuspenzije njenog rada”.TS napominje da su takvu funkcionersku kampanju” koristili svi političari na vlasti od 1990. “Transparentnost” ocenjuje da je najsporniji događaj ovogodišnje “funkcionerske kampanje” otvaranje atletskog stadiona u Novom Pazaru – događaj u organizaciji Vlade Srbije, na koji su autobusima dovoženi građani iz drugih mesta, pri čemu su govori i izjave funkcionera, a ne događaj, zauzeli udarne minute informativnih emisija.
Prema navodima TS, ovogodišnja kampanja biće zapamćena i po tome što su se u javnosti pojavili snimci korišćenja resursa javnih preduzeća na stranačkim skupovima, ali i javna svedočenja o pritiscima da zaposleni u javnom sektoru prisustvuju stranačkim skupovima.