Transparentnost: Slaba kontrola predsedničke kampanje
Organizacija Transparentnost Srbija (TS) ocenila je juče da državne institucije kampanju za predsedničke izbore kontrolišu slabije nego prethodne parlamentarne izbore, a da je najavljen i manji obim kontrole međunarodnih institucija.
Kako se navodi, ovogodišnja kampanja “iznedrila je u još većem obimu nego što je to bilo ranije, izazove za koje ne samo da nema institucionalne kontrole, nego nema ni jasnih pravila”, među kojima je prikupljanje “sigurnih glasova”, vođenje kampanje na internetu i društvenim mrežama i oglašavanje pre raspisivanja izbora. Ističe se i da Agencija za borbu protiv korupcije, koja treba da kontroliše zakonitost finansiranja kampanje i zloupotrebu javne funkcije, godinama radi sa nepotpunim Odborom, a poslednjih meseci i bez direktora, što, prema oceni TS, “povećava mogućnost političkih pritisaka”.
S druge strane, Agencija za borbu protiv korupcije odbacila je “kritike kojima deo javnosti” ukazuje da direktor te agencije nije izabran, ističući da ta institucija ima vršioca dužnosti direktora, kao i stručnu službu koja se bavi kontrolom finansiranja izborne kampanje i poštovanjem obaveza funkcionera. Naglašava se i da je Agencija organizovala mrežu posmatrača za predsedničke izbore kojih ima manje nego 2012. i 2016. godine, ali su, podsećaju, tada održani lokalni, parlamentarni i predsednički izbori.