Da li pekar, privatnik, može da stavi otrov u burek?
Glavni urednik nedeljnika “Vreme” Dragoljub Žarković, komentarišući zaustavljanje izrade medijske strategije, istakao je da i Evropska komisija “najpre govori o ugroženoj slobodi izražavanja, a to je znatno širi i suštinskiji pojam od slobode medija, mada se u modernim društvima to teško razdvaja”.
“U tom državnom projektu – projektu gušenja slobode izražavanja – glavnu, udarničku ulogu preuzeli su mediji koji su toliko slobodni da mogu svakog da ocrne i oklevetaju, i tu bi, možda, neki zakoni koji proizađu iz Medijske strategije mogli da pomognu, ali to će biti na nivou narodne medicine koja savetuje privijanje crnog luka na gnojnu ranu. I sad postoje regulatorna i samoregulatorna tela, upravni i programski odbori, i svi bi oni, uz sudove, trebalo da štite društvo od medijskih skakavaca sposobnih da opustoše sve živo, ali i oni se povinuju politici koja se najčešće zasniva na gušenju slobode izražavanja. Najčešće opravdanje za sva nepočinstva je da se radi o privatnom mediju i da to, samo po sebi, daje slobodu uređivačkoj politici, a kad sam jednog zagovornika te vrste privatluka pitao da li pekar, privatnik, može da stavi otrov u burek, on je spremno odgovorio: nije to isto! Ali, verujte, slično je.”
(Vreme, 26. 4. 2018. godine)