“Gugl” jača propise za političko reklamiranje pred izbore u EU
Američki internet gigant “Gugl” (Google) saopštio je da dalje pooštrava uslove za oglašavanje u Evropskoj uniji u okviru nastojanja da spreči širenje dezinformacija i poveća transparentnost uoči izbora za Evropski parlament maja iduće godine.
Kako se približavaju izbori u EU, američke tehnološke kompanije su pod sve većim pritiskom da učine više da se suprotstave spoljnim kampanjama za vršenje uticaja posle navoda da su onlajn platforme korišćene za mešanje u izbore u SAD i drugim zemljama. “Gugl” će tražiti da se za svaku političku reklamu navede ko je plaća, a pojačaće i proces provere identiteta kupaca reklama. Takođe, “Gugl” će objaviti izveštaj o transparentnosti reklama za izbore u EU i imati registar političkih reklama gde svako može da se obavesti detaljnije o naručiocima reklama, njihovoj ciljanoj publici i kako se novac troši. To je proširenje sistema koji je “Gugl” uveo ove godine za američke političke oglase. “Fejsbuk” je uveo sličan sistem za SAD, Brazil i Veliku Britaniju ranije ove godine. “Kao i drugi ozbiljno razmišljamo o izborima i kako ćemo nastaviti da podržavamo demokratske procese širom sveta, uključujući uvođenje veće transparentnosti u političkom onlajn reklamiranju”, napisala je na svom blogu direktorka “Gugla” za odnose s javnošću i s vladom u EU Li Džunijus.
Inače, “Gugl” je bio među tehnološkim kompanijama koje su u septembru potpisale kodeks ponašanja EU čiji cilj je borba protiv širenja dezinformacija preko interneta.