Koridor 10 / Foto: FoNet/Kabinet predsednika Srbije

Deonica kroz Grdelicu dvostruko skuplja nego u Severnoj Makedoniji?

Srbija je kilometar auto-puta kroz Grdeličku klisuru platila skoro dvostruko više nego što je Severnu Makedoniju koštala gotovo ista deonica, u punom profilu auto-puta, pred ulazak u Grčku.

To za N1 tvrdi Danijel Dašić iz Nacionalne koalicije za decentralizaciju, uz napomenu da je njegova organizacija ovu analizu uradila upoređujući i specifičnosti terena, pa je poređenje, kažu, relevantno jer se i novi deo auto-puta u Severnoj Makedoniji nalazi u brdsko-planinskom predelu. “Imamo 28,8 km kroz Makedoniju i 26,3 km kroz Srbiju. Ako znamo da su Makedonci platili 218 miliona i to je završna cifra koju je “izbacila” Evropska investiciona banka, a da naša ministarka još uvek ne zna koliko će tačno nas da košta, ali misli da neće manje od 350 miliona evra, dobijamo rezultat da smo mi dvostruko skuplje platili kilometar našeg užeg puta”, rekao je Dašić. Jedno od mesta koje je najviše korišćeno u propagandne svrhe još tokom izgradnje auto-puta je upravo kod “čuvenih” kosina, od kojih se jedna i urušila pre otvaranja puta. Stručnjaci se nisu mnogo oglašavali po ovom pitanju, ali ima i onih koji i sada dovode u pitanje sigurnost i prve kosine, na samom ulazu u Grdeličku klisuru. Problemi na takozvanoj Kosini 2, odnosno obrušavanje zemlje, nije imalo veze sa CIP zato što je tu, kako prenosi “Danas”, rađeno po “nekoj drugoj dokumentaciji”, a da taj institut niko nije obavestio. Ono što struku brine su baš ove strme kosine. “Očigledno je da struka nije bila konsultovana. Sanacija kosina je vrlo ozbiljan zadatak koji se na fakultetu izučava toliko godina koliko naši ministri nisu ukupno studirali. Mi ovde imamo šest ili sedam različitih metoda po kojima su rađene kosine, ja ne znam zašto nije izabran jedan način, odnosno – zašto nisu pogledali kako su to Makedonci uradili”, istakao je Dašić. Poseban oprez vozačima savetuje se na deonici između kosina, nedaleko od tunela Predejane, jer je kolovoz nešto uži, brzina ograničena na 100 km na sat, a na mnogim delovima ogradnih zidova – nema, poput situacije kod same “petlje” na izlazu za Predejane.