Javna rasprava o medijskoj strategiji/Foto: FoNet, Zoran Mrđa

Brnabić: Medijska strategija pre usvajanja na uvid novinarskim udruženjima

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić obećala je juče predstavnicima novinarskih udruženja da će, nakon javne rasprave i usvajanja primedbi, biti u mogućnosti da vide finalni nacrt medijske strategije pre nego što o tom dokumentu bude odlučivala Vlada Srbije.

Inače, javna rasprava o nacrtu medijske strategije počela je 1. februara i traje do 1. marta. Kako prenosi “Glas Amerike”, predstavnici medija i kulturnog života Srbije koji su učestvovali u debati, imali su nekoliko zamerki na novu medijsku strategiju. Kao i uvek jedna od glavnih primedbi je da se ni postojeća zakonska regulativa u ovoj oblasti, koja nije tako loša, ne primenjuje. “Nema političke volje da se ostvari nezavisnost javnih servisa”, izjavio je u debati profesor Rade Veljanovski, koji smatra da se mora isključiti budžetsko finansiranje javnih servisa. Željko Bodrožić iz Nezavisnog udruženja novinara Srbije ocenio je da je paradigma neuspeha medijskih reformi ono što se dešava u projektnom sufinansiranju. Kroz sufinansiranje se sprovodi presipanje državnog novca vlasnicima povlašćenih medija, rekao je Bodrožić i dodao da sada glavnu reč vode oni koji prevashodno sprovode propagandu. Član Upravnog odbora Asocijacije medija Zoran Sekulić upozorio je da bi moglo proći najmanje dve godine dok se na osnovu sadašnje medijske strategije donesu nova zakonska rešenja i da bi zakoni mogli biti ne samo prevaziđeni nego i neprimenjivi. Što se samog dokumenta tiče, aktuelna verzija je znatno bolja od prethodne, ali daleko od toga da je idealna, ocenio je Sekulić i ukazao da se u aneksima, ali i u debati uočavaju retrogradne tendencije. On je istakao i da strategija ispravno insistira na primeni postojećih zakona, a ne ponovnom otvaranju teme privatizacije medija. Organizovana su četiri okrugla stola, a sugestije i predlozi biće uključeni u finalnu verziju Nacrta strategije koju treba da usvoji Vlada Srbije. Zamenik šefa Misije OEBS-a u Srbiji Žozef Melot kazao je da je izradu nacrta strategije karakterisala “transparentnost i inkluzivnost”. Melot je ocenio da nacrt medijske strategije nudi konkretna rešenja za probleme u medijskom sektoru i da je OEBS ponosan što je podržao izradu tog dokumenta. On je naveo da nakon usvajanja medijske strategije predstoji izmena zakonodavnog okvira, a da će Misija nastaviti da prati sprovođenje strategije i promenu neophodnih zakona. Kako je rekao, napadi na novinare u Srbiji zavređuju pojačanu pažnju. Zamenica šefa Delegacije EU Mateja Norčič Štamcar istakla je da je sloboda medija stub demokratije i da EU slobodu medija prati kroz Poglavlje 23.