Vlast opčinjena rekonstrukcijama koje su dušu dale za pranje i krađu para
Kreativna direktorka komercijalnih i društveno angažovanih kampanja Nadežda Milenković ističe da nam ne treba da gledamo na sat “da bismo videli da je došlo zadnje vreme, ali nam je potrebno da posle svakih odgledanih vesti bacimo pogled na kalendar – i proverimo koji je vek”.
“Ne samo da se vlast diči poduhvatima koji su prestali da izazivaju divljenje još sredinom prošlog veka nego čak i rokove za njihovu realizaciju predstavlja kao apsolutni rekord. Doduše, kad nam kažu da će rekonstrukcija (popločavanje) jednog beogradskog trga trajati čak godinu i po dana, dok rekonstrukcija (popravka vlastitog fušeraja) na drugom traje već godinu dana, onda zaista deluje kao podvig što su za ‘samo’ četiri godine uspeli da izgrade ‘čak’ dva solitera. (Dok su još sedamdesetih čak tri ista takva sagrađena na Konjarniku – za samo tri godine.) I da stvar bude gora, ne samo da je vlast opčinjena rekonstrukcijama koje su dušu dale za pranje i krađu para – nego još i zahteva da njihove građevinske manifestacije ‘najbolje obožavamo’, ko Radovan III seriju o Džordžu i da im se ‘divimo do imbecilnosti’. I kažemo da je onaj lavor nasred Slavije – koji je odmah procurio, a zbog kojeg je taj prometni kružni tok smanjen za jednu, preko potrebnu, saobraćajnu traku – najlepša fontana u Evropi. Ali, za razliku od ružičaste televizije koja svoje gledaoce poziva da se ‘sami uvere’ da li je njihov budući program nešto neviđeno na svetu, vlast ne poziva građane da naše velepnosti uporede sa svetskim. Da se domaće velepnosti ne bi iskompleksirale kad vide kakva se čudesa, na kakvim sve visinama, dubinama i na kakvim sve terenima grade po svetu.”
(Peščanik, 27. 8. 2018. godine)