Aleksandar Gajović / Foto: FoNet, Zoran Mrđa

Ministarstvo informisanja: Završena Medijska strategija

“Medijska strategija je gotova, potpisali su je svi članovi radne grupe i sada je kod nadležnih organa na oceni”.

Ovo je juče agenciji “Beta” rekao državni sekretar u Ministarstvu kulture i informisanja Aleksandar Gajović. Podsetimo, predstavnici novinarskih i medijskih udruženja radnu grupu napustili su u oktobru prošle godine. Član Koalicije novinarskih i medijskih udruženja (NUNS, NDNV, ANEM, Lokal pres i Asocijacije onlajn medija) Nedim Sejdinović kazao je da je to učinio, jer je, “proces rada u potpunosti obesmišljen” i predložio formiranje nove radne grupe sastavljene od eminentnih medijskih stručnjaka i članova civilnog društa. Prethodno je, zbog imenovanja Aleksandra Gajovića za novog državnog sekretara, UNS saopštio da se povlači iz radne grupe, a Upravni odbor Asocijacije medija povukao je svoju predstavnicu Dalilu Ljubičić zbog, kako je objašnjeno, “okolnosti koje su uticale na urušavanje kredibiliteta radne grupe”.

Inače, ministar kulture i informisanja Vladan Vukosavljević u više navrata pomerao je rok za završetak Medijske strategije. Početkom februara izjavio je da je ona “praktično završena” i da je “ostalo samo da se urade tehničke finese”, a 10. januara kazao je da je strategija “završena 90 odsto”, ističući da očekuje da taj dokument bude gotov “do kraja januara, ili najkasnije u prvih nekoliko dana februara”. Prethodno, krajem decembra, rekao je da će tekst biti gotov do kraja januara, dok je u septembru tvrdio da će strategija biti usvojena do kraja godine, a javnosti biti predstavljena početkom decembra. Takođe, početkom marta 2017. izjavio je da će strategija biti gotova do sredine juna, a još ranije, u septembru 2016. obećao je da će se to ministarstvo “truditi da u narednih šest meseci donese novu Medijsku strategiju”. Prethodna Medijska strategija, doneta pre nešto više od tri godine uz široku saglasnost medijskih udruženja, civilnog sektora i međunarodnih institucija, predvidela je donošenja niza medijskih zakona i definisala povlačenje države iz medija kroz uvođenje projektnog finansiranja.