Nedim Sejdinović / Foto: FoNet, Božidar Petrović

Radna grupa za izradu medijske strategije bez predstavnika medijskih udruženja

Predstavnik Koalicije novinarskih i medijskih udruženja (NUNS, NDNV, ANEM, Lokal pres i Asocijacije onlajn medija) Nedim Sejdinović napustio je juče radnu grupu Ministarstva kulture i informisanja Srbije za izradu nove medijske strategije.

“Odučili smo da izađemo iz ove radne grupe zato što je proces rada u potpunosti obesmišljen i predlažemo formiranje nove radne grupe sastavljene od eminentnih medijskih stručnjaka i članova civilnog društa”, rekao je Sejdinović. On je kazao da svako udruženje zastupa svoje interese i da ima sopstvene razloge zašto je izašlo iz radne grupe, ali da niko od njih ne želi da daje legitimitet vlasti. Sejdinović je naglasio da pet udruženja izlaskom iz radne grupe ne prestaju da rade na izradi dokumenta koji će sadržavati elemente potrebne za izradu strateškog medijskog dokumenta i koji će biti temelj neke buduće medijske strategije.

Podsetimo, zbog imenovanja Aleksandra Gajovića za novog državnog sekretara za informisanje, Udruženje novinara Srbije (UNS) saopštilo je da se povlači iz radne grupe, nakon što je nekoliko dana ranije, iz tog razloga, to učinila Ljiljana Smajlović, predstavnica tog udruženja. Takođe, Upravni odbor Asocijacije medija povukao je svoju predstavnicu Dalilu Ljubičić iz radne grupe zbog, kako je objašnjeno, “okolnosti koje su uticale na urušavanje kredibiliteta radne grupe”. A državni sekretar Aleksandar Gajović izjavio je juče da radna grupa nastavlja da radi bez ikakvih promena i da “vrata ostaju otvorena” za sve predstavnike novinarskih i medijskih udruženja koji su je napustili, a da se njihova mesta neće popunjavati. Dodajući da mu je žao, ali ne i krivo što su oni napustili radnu grupu, Gajović je naveo i da mu nisu baš najjasniji razlozi koje je imao prilike nezvanično da čuje. “Mi moramo do kraja ovaj posao da uradimo”, rekao je Gajović. Inače, ministar kulture i informisanja Vladan Vukosavljević pre mesec dana najavio je da će medijska strategija “kojom će biti rešena pitanja neprimerenih sadržaja na komercijalnih sadržaja na komercijalnim televizijama, i kriza u pojedinim medijskim kućama kao što su ‘Novosti’, ‘Politika’ i ‘Tanjug’”, biti završena do kraja godine.