Foto: FoNet/Action Global Communication

Er Srbija (ne) postaje lou kost kompanija

Pošto je kompanija “Etihad”, vlasnik 49 odsto “Er Srbije”, saopštila da je u 2016. zabeležila gubitke od čak 1,87 milijardi dolara, u domaćem avio-prevozniku otpušteno je 30 zaposlenih, koji su obavljali komercijalne poslove, sa obrazloženjem da je prestala potreba za njihovim angažovanjem.

Ovo saznaje Radio Slobodna Evropa (RSE) od izvora iz “Er Srbije”, a kako se ističe, ovim se  priprema teren za tranformaciju u lou kost kompaniju. Prethodno je, kako je rekao izvor RSE, oko 300 uglavnom mladih ljudi samoinicijativno napustilo “Er Srbiju” nezadovoljni stanjem unutar kompanije. Međutim, “Er Srbija” je saopštila da su tvrdnje o transformaciji “u potpunosti iskonstruisane i netačne”, ali je, kako se navodi, tačno da se preduzimaju mere racionalizacije, koje će doprineti boljoj organizaciji rada, uz optimalno korišćenje ljudskih resursa i uštede u poslovanju. Prethodno je Siniša Mali, predsednik Nadzornog odbora kompanije istakao da su otpuštanja “poslovni plan koji podrazumeva dodatno povećanje profitabilnosti”. Kako ističe RSE, u “Er Srbiji” se povlače potezi koji nesumnjivo ukazuju na racionalizaciju: ukidaju se letovi za pojedine destinacije, uključujući i Abu Dabi, uvodi se taksa za šaltersko čekiranje putnika, postavljaju uža sedišta zarad povećanja kapaciteta letelica, naplaćuje njihov odabir dok su, prema svedočenjima samih putnika, obroci na letovima količinski drastično smanjeni – a na pojedinim se služi samo voda. I dok Siniša Mali tvrdi da prestanak subvencija nije uticao na odluku o rezovima, urednik portala “Tangosix” Petar Vojinović smatra da je, posle tri godine finansiranja državnim novcem, “Er Srbija” primorana na promenu poslovnog modela, napominjući da je “sada vreme da se kompanija vrati u tu nemilosrdnu borbu na realnim osnovama”.

Premijerka Ana Brnabić izjavila je da ne želi da se meša u procenu menadžmenta “Er Srbija” ukoliko treba da otpusti 30 ljudi jer je, kako je ocenila, najbitnije da ta kompanija posluje efikasno i da bude konkurentna. Ona je napomenula da je “Er Srbija” važna za “imidž Srbije”.