Potpisivanje ugovora o koncesiji / Foto: FoNet, Nenad Ðorđević

Potpisan ugovor, aerodrom ide u koncesiju na 25 godina

Predstavnici francuske kompanije “Vansi Erports” i Vlade Srbije potpisali su juče ugovor o koncesiji za Međunarodni aerodrom “Nikola Tesla” u Beogradu.

Trajanje koncesije je 25 godina, a vrednost je 501 milion evra. Ugovor su potpisali predsednik kompanije “Vansi” Nikolas Notbar, u ime Aerodroma Saša Vlaisavljević, a u ime Vlade Srbije ministarka Zorana Mihajlović. Kompanija “Vansi” ponudila je 501 milion evra, uz investicionu obavezu od 732 miliona evra, od tog novca, navodi se, u budžet Srbije će se sliti 417 miliona evra, a malim akcionarima ide 84 miliona. Taksa na koncesiju će se kretati između 4,4 miliona evra do 15 miliona evra. Premijerka Srbije Ana Brnabić rekla je da aerodrom sada ima 5,3 miliona putnika, a da se očekuje da sa “Vansijem” ima 15 miliona. “Ovaj ugovor obezbeđuje ulaganja u aerodrom u narednih 25 godina, obezbeđuje milijardu i 500 miliona… Ne samo da će ovaj ugovor povećati broj putnika, nego će od Beogradu stvoriti čvorište za ovaj deo Evrope. Kada ovaj aerodrom bude počeo da radi u punom kapacitetu, zahvaljujući znanju koje ima kompanija “Vansi” – doprineće ekonomiji i turizmu. Ovo ne predstavlja krunu našeg razvoja, ali jeste korak ka modernizaciji”, kazala je Brnabić. Predsednik “Vansija” Nikolas Notbar izrazio je zahvalnost Vladi Srbije zbog “transparentnosti procesa izbora”, kazao da je beogradski aerodrom “izuzetno dobro pozicioniran” i naglasio da će “Beograd biti naš vodeći aerodrom u ovom delu sveta”. Kompanija “Vansi” posluje na 35 aerodroma, na tri kontinenta i u sedam zemalja. Na aerodromima na kojima upravlja, istaknuto je, “Vansi” je ostvario ukupan promet od 157 miliona putnika, 1,4 milijarde evra prihoda i rast od 12,4 odsto ukupnog saobraćaja. Ranije su saopštili da će beogradski aerodrom biti njihovo sedište za region centralne i istočne Evrope.

Istinomer je nedavno pisao o tome kako je država od 2011. do 2015. samo kroz opraštanje dugova JAT-u (“Er Srbiji”) oštetila Aerodrom za više od 57 miliona evra, kao i o tome što je od 2009. do 2017. država, kao većinski vlasnik Aerodroma, “razdelila” skoro 117 miliona evra kroz dividende i uplate u budžet, umesto da uloži u razvoj kompanije. A onda se, nakon svega i uprkos svemu, odlučila da Aerodrom da na koncesiju na 25 godina.