Foto: Pixabay.com

Stižu „dizelaši“ iz Nemačke

Krajem jula, sud u Štutgartu je naredio da se iz centra ovog grada „proteraju“ sva dizel vozila sa tzv. „Euro 5“ standardom i nižim, kako bi se unapredio kvalitet vazduha. Ovo bi mogao da bude i signal za druge nemačke gradove da po istoj matrici takođe zabrane ova dizel vozila, što bi bila prilika da se ova vozila izvezu u zemlje sa ne tako striktnim propisima.

Kako je javila N1 televizija, u naredne tri godine oko 300 hiljada ovih vozila bi moglo da završi u Srbiji, a mišljenja stručnjaka bila su podeljena – da će ta vozila biti bolja od onih koja se sada voze u Srbiji, do onih da neće poboljšati stanje zagađenosti vazduha.

U Srbiji dizel automobili čine 60 odsto prodatih automobila u 2016, a prema rečima profesora Tehnološko-metalurškog fakulteta Petra Đukića, to je samo jedan od razloga što je Srbija jedan od najvećih zagađivača u Evropi.

On je za N1 rekao da će to zagađenje “da nas košta”, ne samo zbog poglavlja 27 u pregovorima za ulazak u EU, nego i zbog “ogromne štete”, pre svega u javnom zdravlju.

Podsetimo, Euro 1 standard o količini dozvoljenog emitovanja određenih čestica donesen je 1992, godinama se nivo dozvoljenih čestica smanjivao, dok je od septembra 2015. na snazi tzv, Euro 6 standard – mnogostruko strožiji od onog iz 1992.

Mediji u Srbiji su pisali da bi Srbija trebalo da zabrani uvoz vozila sa Euro 3 standardom, te da će uvoz biti moguć samo za vozila sa Euro 4 standardom (iz 2005), međutim, uredba o tome još uvek nije doneta.